I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom uređuje se samoupravni djelokrug općine, njezina obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela općine, način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje referenduma o pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne samouprave, te druga pitanja predviđena Ustavom, zakonom i drugim propisima od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Nedelišće.
Članak 2.
Općina Nedelišće je jedinica lokalne samouprave koja čini jedinstvenu povijesnu, gospodarsku, društvenu i prometnu cjelinu u okviru Međimurske županije, na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Članak 3.
Općina Nedelišće obuhvaća područje naselja: Črečan, Dunjkovec, Gornji Hrašćan, Gornji Kuršanec, Macinec, Nedelišće, Parag, Pretetinec, Pušćine, Slakovec i Trnovec.
Granice Općine Nedelišće mogu se mijenjati na način i po postupku koji su propisani zakonom.
Članak 4.
Općina Nedelišće je pravna osoba.
Članak 5.
Sjedište je u Nedelišću, M. Tita 1
Naziv općine je: OPĆINA NEDELIŠĆE.
II. OBILJEŽJA OPĆINE NEDELIŠĆE
Članak 6.
Obilježja Općine Nedelišće su grb, zastava, svečana zastava i Dan Općine.
Grb i zastava koriste se na način kojim se ističu tradicija i dostojanstvo.
Članak 7.
Opis grba i zastave, način njihove upotrebe i zaštite te upotreba i zaštita naziva „Općina Nedelišće“ i njezinih izvedenica uređuju se posebnom odlukom u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Odluku iz prethodnog stavka ovog članka donosi Općinsko vijeće.
Grb i zastava Općine Nedelišće likovno su prikazani na posebnom dokumentu koji se prilaže Odluci iz ovog članka.
Članak 8.
Dan Općine je 15. lipnja – Blagdan Svetog Vida.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 9.
Građanima Općine Nedelišće i drugim osobama, njihovim udrugama, drugim lokalnim zajednicama te ustanovama, trgovačkim društvima i pravnim osobama mogu se dodjeljivati javna priznanja za uspjehe u radu kojima pridonose ili su pridonijeli razvoju Općine Nedelišće ili pojedinih njezinih djelatnosti ili u znak počasti ili zahvalnosti.
Članak 10.
Općinsko vijeće Općine Nedelišće može pojedinu osobu koja je zaslužna za Općinu proglasiti počasnim građaninom.
Počašću se ne stječu posebna prava, odnosno obveze.
Počast se može opozvati, ako se počašćeni pokaže nedostojnim počasti.
Članak 11.
Općinsko vijeće Općine Nedelišće odlučuje o dodijeli javnih priznanja Općine .
Javno priznanje Općine Nedelišće je Plaketa Općine.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje uvjete za dodjeljivanje javnih priznanja, njihov izgled i oblike, kriterij i postupak njihove dodijele, te tijela koja provode postupak i dodjelu priznanja.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 12.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Nedelišće uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak 13.
Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG OPĆINE NEDELIŠĆE
Članak 14.
Općina Nedelišće samostalna je u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine Nedelišće.
Nadzor nad zakonitošću općih akata koje donosi Općinsko vijeće obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu na način i po postupku utvrđenom zakonom.
Članak 15.
Općina Nedelišće u okviru svog samoupravnog djelokruga obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima, i to osobito poslove koji se odnose na:
1. uređenje naselja i stanovanje,
2. prostorno i urbanističko planiranje,
3. komunalno gospodarstvo,
4. brigu o djeci,
5. socijalnu skrb,
6. primarnu zdravstvenu zaštitu,
7. odgoj i osnovno obrazovanje,
8. kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
9. zaštitu potrošača,
10. zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
11. protupožarnu i civilnu zaštitu,
12. promet na svom području,
13. ostale poslove sukladno posebnim Zakonima.
Općina Nedelišće obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Načelnika u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak 16.
Ovlasti i dužnosti koje proizlaze iz samoupravnog djelokruga Općine podijeljena su između Općinskog vijeća i Načelnika.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno koje je tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, svi poslovi i zadaće koji se odnose na uređivanje odnosa u nadležnosti su Općinskog vijeća, a svi izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su Načelnika.
Ako se po naravi posla ne može utvrditi nadležnost, zatražiti će se mišljenje Središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Do dobivanja mišljenja načelnik će ako to zahtjeva potreba trenutka, a da se izbjegnu štetne posljedice za općinu poduzimati nužne radnje i mjere u vezi s poslovima iz prethodnog članka. O poduzetim nužnim radnjama i mjerama načelnik je dužan informirati Općinsko vijeće na prvom narednom zasjedanju.
Članak 17.
Općina Nedelišće može organizirati obavljanje pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugim jedinicama lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje načelnik sklapa sporazum o osnivanju zajedničkog upravnog tijela, kojim se propisuje financiranje, način upravljanja, odgovornost, statusna pitanja službenika i namještenika i druga pitanja od značaja za to tijelo.
Članak 18.
Općinsko vijeće Općine Nedelišće, može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine, čije je obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave prenijeti na Međimursku županiju, u skladu s njezinim Statutom.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 19.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
6.1. Referendum
Članak 20.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta, radi prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine kao i drugih pitanja određenih zakonom.
Članak 21.
Prijedlog za donošenje odluke za raspisivanju referenduma može temeljem odredaba zakona i ovog Statuta dati jedna trećina vijećnika, načelnik, većina vijeća mjesnih odbora na području Općine Nedelišće i 20 % ukupnog broja birača Općine Nedelišće.
Članak 22.
Referendum se može raspisati radi razrješenja Načelnika i njegovih zamjenika u slučajevima i na način propisan zakonom.
Članak 23.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Općine Nedelišće i koji su upisani u popis birača.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je za predstavničko tijelo, osim odluke donesene na savjetodavnom referendumu koja nije obvezatna.
Članak 24.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
6.2. Mjesni zbor građana
Članak 25.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja može podnijeti:
- jedna trećina članova Općinskog vijeća,
- Općinski načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
6.3. Prijedlozi, predstavke i pritužbe građana
Članak 26.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine kao i na rad njegovih upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju. Svaki građanin i pravna osoba ima pravo podnositi predstavke i pritužbe Općinskom vijeću i općinskom načelniku, odnosno njegovim zamjenicima, koje se odnose na njihov rad kao i na rad službenika i namještenika u Općinskoj upravi Općine Nedelišće, odnosno zajedničkom tijelu ili službi osnovanom za obavljanje pojedinih poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, kojima se obraćaju u postupcima ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršenja građanskih dužnosti.
Predstavke i pritužbe podnose se pisano, putem knjige za pritužbe ili usmeno u zapisnik.
Općinski načelnik dužan je osigurati da knjiga pritužbe bude na raspolaganju građanima.
Na podnesene predstavke i pritužbe Općinski načelnik, odnosno pročelnik upravnog odjela, dužan je dati odgovor u roku od trideset (30) dana od dana podnošenja predstavke ili pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima tijela Općine, te ukoliko postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom, kontakt obrascem na web stranicama).
VII. TIJELA OPĆINE NEDELIŠĆE
Članak 27.
Tijela Općine Nedelišće su Općinsko vijeće i Načelnik.
7.1. Općinsko vijeće
Članak 28.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijela lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga jedinice lokalne samouprave te obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i statutom jedinice lokalne samouprave.
Članak 29.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine,
- Poslovnik o radu,
- odluku o ustroju i djelokrugu Upravnih tijela
- odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju
- odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina i raspolaganju ostalom imovinom Općine Nedelišće u visini pojedinačne vrijednosti više od 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje, ako je stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina te raspolaganje ostalom imovinom planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- odluku o promjeni granice Općine Nedelišće,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih odjela i službi,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
- daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove radnih tijela Općinskog vijeća,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda, predsjednik Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti pokroviteljstvo društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za Općinu Nedelišće. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava Općinsko vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog vijeća.
Članak 30.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Potpredsjednici se u pravilu biraju tako da se jedan potpredsjednik bira iz reda predstavničke većine, a drugi iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika vijeća je u pravilu počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak 31.
Prijedlog za razrješenje se također može podnijeti ako:
- predsjednik ili potpredsjednici ne sazovu sjednicu Općinskog vijeća u roku utvrđenom zakonom, Statutom, Poslovnikom ili na zahtjev ovlaštenih podnositelja,
- ako svojim ponašanjem nanose štetu ili štete ugledu Općine,
- ako učestalo povređuju prava vijećnika.
Postupak razrješenja može pokrenuti 1/3 vijećnika i Načelnik.
Članak 32.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće
- saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i Načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- dostavlja statut, poslovnik, proračun i druge akte predstojniku ureda državne uprave u županiji, s izvatkom iz zapisnika, u roku 15 dana od dana donošenja, te bez odgode načelniku,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 33.
Općinsko vijeće čini 17 vijećnika.
Pripadnicima romske nacionalne manjine jamči se zastupljenost u Općinskom vijeću, sukladno Ustavnom zakonu i pravima nacionalnih manjina.
Članak 34.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri godine, a počinje danom konstituiranja Općinskog vijeća i traje do stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna i za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 35.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
- ako mu prestane prebivalište s područja Općine Nedelišće,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
- smrću.
Članak 36.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Vijećnik je dužan u roku 8 dana od dana prihvaćanja nespojive dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, a mandat mu počinje mirovati protekom tog roka,
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Ako vijećnik po prestanku obnašanja nespojive dužnosti ne podnese pisani zahtjev iz stavka 3. ovog članka, smatrati će se da mu mandat miruje iz osobnih razloga.
Vijećnik može tijekom trajanja mandata staviti svoj mandat u mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Općinskog vijeća, a mirovanje mandata počinje teći od dana pisanog zahtjeva, sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku.
Mirovanje mandata iz osobnog razloga ne može trajati kraće od 6 mjeseci, a vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti osmog dana od dana dostave pisane obavijesti predsjedniku Općinskog vijeća.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 37.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća,
- predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja načelniku i zamjenicima načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela općine te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge,
- uvida u registar birača za vrijeme dok obavlja dužnost.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stajališta na sjednicama Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 38.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.
7.2. Radna tijela
Članak 39.
Općinsko vijeće osniva stalne i povremena odbore i druga radna tijela za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja za pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga iz djelokruga Vijeća, za praćenje izvršavanja odluka i općih akata Vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, te za izvršavanje određenih poslova i zadataka za Općinsko vijeće.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se Poslovnikom općinskog vijeća ili posebnom odlukom o osnivanju radnog tijela.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
- Mandatna komisija,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za Statut, Poslovnik i propise,
- Odbor za proračun i financije,
- Odbor za komunalnu djelatnost, prostorno uređenje i zaštitu okoliša,
- Komisija za procjenu, prodaju i kupnju imovine i provođenje natječaja,
- Odbor za poljoprivredu i procjenu štete od elementarnih nepogoda,
- Odbor za društvene djelatnosti i stipendiranje studenata,
- Socijalno vijeće,
- Odbor za gospodarstvo, malo i srednje poduzetništvo i turizam,
- Odbor za Plan Zelenog djelovanja Općine Nedelišće,
- Odbor za ljudska prava i prava nacionalnih manjina.
Za rad u radnim tijelima Općinskog vijeća članovi imaju pravo na naknadu.
7.3. Načelnik
Članak 40.
Načelnik zastupa i predstavlja Općinu i nositelj je izvršne vlasti i dužnosti Općine.
Mandat načelnika traje četiri godine, a počinje teći prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora i traje do prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora novog načelnika.
U obavljaju izvršne vlasti načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine i izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Općinskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina i raspolaganju ostalom imovinom Općine Nedelišće čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5 % prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Općine,
- odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općine,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Općine,
- bira i razrješava pročelnike upravnih tijela,
- bira i razrješava unutarnjeg revizora,
- utvrđuje plan prijema u službu u upravna tijela Općine,
- predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,
- može povjeriti izradu urbanističkih planova uređenja i obavljanja drugih poslova prostornog uređenja ovlaštenom izrađivaču,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama,
- bira i razrješava upravitelja vlastitog pogona,donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti, donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture i Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu godinu,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeće o poslovnim prostorima,
- organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje upravnih odjela i službi Općine u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni Općini,
- nadzire rad upravnih odjela i službi u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
- imenuje i razrješuje predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova i ustanova kojih je osnivač Općina, trgovačkih društava u kojima Općina ima udjele ili dionice i drugih pravnih osoba kojih je Općina Nedelišće osnivač, ako posebnim zakonom nije drugačije određeno,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora,
- obavlja druge poslove predviđene zakonom i Statutom.
Članak 41.
Načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu, za ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela Općine, te provođenje ovog Statuta i općih akata.
Članak 42.
Načelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Općinsko vijeće može pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od Načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.
Načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od Načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci, od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak 43.
Načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća. Ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, općinski načelnik donijeti će odluku o obustavi općeg akta u roku od 8 dana od dana donošenja općeg akta. Općinski načelnik ima pravo zatražiti od predstavničkog tijela da u roku 8 dana od donošenja odluke obustavi ili otkloni uočene nedostatke u općem aktu.
- ima pravo obustaviti od primjene akt mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća.
Članak 44.
Načelnik ima dva zamjenika, koji zamjenjuju načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjenicima, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenici načelnika su u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužni pridržavati i provoditi zakone, Statut i druge propise te se pridržavati uputa načelnika.
U slučaju duže spriječenosti načelnik treba imenovati zamjenika, koji će ga mijenjati do njegova povratka.
Članak 45.
Općinski načelnik i njegovi zamjenici mogu odlučiti hoće li dužnost na koju su izabrani obavljati profesionalno.
Osobe iz stavka 1. ovog članka dužne su u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest nadležnom upravnom tijelu Općine o tome na koji način će obnašati dužnost.
Za osobu iz stavka 1. ovog članka koja nije postupila na način propisan stavkom 2. ovog članka smatra se da dužnost obavlja volonterski.
Članak 46.
U obavljanju osobito složenih stručnih poslova načelnik može imenovati jednog ili više savjetnika, a može odlukom osnovati i tijelo za obavljanje naročito zahtjevnih poslova.
Članak 47.
Općinskom načelniku i njegovim zamjenicima mandat prestaje po sili zakona:
- danom dostave pisane ostavke sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
- danom pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom prestanka prebivališta na području Općine Nedelišće,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
U slučaju prestanka mandata načelnika prije isteka 2 godine mandata pročelnik upravnog odjela nadležnog za službeničke odnose u roku 8 dana obavještava Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata načelnika radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog načelnika.
U slučaju prestanka mandata načelnika nakon isteka 2 godine mandata, dužnost načelnika do kraja mandata obnaša zamjenik koji je izabran zajedno s njim, a koji je bio prvi naveden iza imena i prezimena kandidata načelnika.
Članak 48.
Načelnik i njegovi zamjenici mogu se razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 21. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o razrješenju Načelnika i njegovih zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti načelnika.
7.4. Upravna tijela
Članak 49.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Nedelišće, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu, ustrojavaju se upravna tijela Općine.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Upravna tijela se ustrojavaju kao upravni odjeli i službe (u daljnjem tekstu: upravna tijela).
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju javnog natječaja imenuje Načelnik.
Članak 50.
Upravna tijela u oblastima za koje su ustrojena i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine, te u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak 51.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovorni su Načelniku.
Članak 52.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u Proračunu Općine Nedelišće, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
VIII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNE MANJINE
Članak 53.
Pripadnici nacionalne manjine u Općini Nedelišće sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća nacionalne manjine.
Članak 54.
Vijeće nacionalne manjine u Općini Nedelišće ima pravo:
- predlagati tijelima Općine Nedelišće mjere za unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Općini Nedelišće, uključujući davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu;
- može istaknuti kandidate za dužnosti u tijelima Općine Nedelišće;
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kome će raspravljati radno tijelo Općinskog vijeća, a tiče se položaja nacionalne manjine;
- u radno tijelo koje se bavi pitanjima nacionalnih manjina, može predložiti člana nacionalne manjine kao vanjskog člana.
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava iz stavka 1. uredit će se Poslovnikom Općinskog vijeća Općine Nedelišće.
Članak 55.
Načelnik je dužan u pripremi prijedloga općih akata od vijeća nacionalne manjine, osnovanog za područje Općine Nedelišće, zatražiti mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalne manjine.
Članak 56.
Općina Nedelišće, u skladu s mogućnostima financijski pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici nacionalne manjine, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Općina Nedelišće osigurava sredstva za rad vijeća nacionalne manjine i pripadnika nacionalne manjine.
Sva ostala pitanja vezana uz ostvarivanje prava nacionalne manjine, prema potrebi, urediti će se posebnim odlukama.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak 57.
Općina Nedelišće u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak 58.
Općina Nedelišće osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 57. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina Nedelišće ima udjele ili dionice Načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina Nedelišće može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
Detaljnije će se pojedina pitanja urediti posebnim odlukama.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 59.
Na području Općine Nedelišće osnivaju se mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 60.
Mjesni odbori na području Općine Nedelišće su:
MO Črečan, MO Dunjkovec, MO Gornji Hrašćan, MO Gornji Kuršanec, MO Macinec, MO Nedelišće, MO Parag, MO Pretetinec, MO Pušćine, MO Slakovec, MO Trnovec
Područje i granice mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji je sastavni dio te odluke.
Članak 61.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te Načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se dostavlja u pisanom obliku Načelniku.
Članak 62.
Načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko Načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.
Članak 63.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedištu mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog odbora
Članak 64.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak 65.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća uz shodnu primjenu odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak 66.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak 67.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i predsjednika, 5 do 9 članova.
Vijeća mjesnih odbora Općine Nedelišće imaju slijedeći broj članova:
- Črečan |
5 članova |
- Dunjkovec |
5 članova |
- Gornji Hrašćan |
5 članova |
- Gornji Kuršanec |
5 članova |
- Macinec |
5 članova |
- Nedelišće |
9 članova |
- Parag |
5 članova |
- Pretetinec |
5 članova |
- Pušćine |
7 članova |
- Slakovec |
5 članova |
- Trnovec |
5 članova |
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak 68.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava većinom glasova svih članova bira predsjednika vijeća, na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak 69.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog vijeća i Načelnika.
Članak 70.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području
Članak 71.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak 72.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi Općinsko vijeće.
Članak 73.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak 74.
Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora obavljaju upravna tijela Općine na način propisan općim aktom kojim se uređuje ustrojstvo i način rada upravnih tijela Općine.
Članak 75.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog odbora i Načelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog stavka Općinsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak 76.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Načelnik.
Načelnik može u postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE NEDELIŠĆE
Članak 77.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Općini Nedelišće, čine imovinu Općine Nedelišće.
Članak 78.
Imovinom Općine upravljaju Načelnik i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Članak 79.
Općina Nedelišće ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Nedelišće su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odluka Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine i imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine, odnosno u kojima Općina ima udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općina Nedelišće u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa Međimurskom županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 80.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine Nedelišće iskazuju se u proračunu Općine Nedelišće.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak 81.
Proračun Općine Nedelišće i odluka o izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak 82.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak 83.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak 84.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.
XII. AKTI OPĆINE
Članak 85.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna, odluke, deklaracije, rezolucije i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak 86.
Načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi i pojedinačne akte, odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak 87.
Radna tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 88.
Upravna tijela Općine u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pripremaju te osiguravaju provođenje pojedinačnih akata kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Međimurske županije.
Na donošenje akata iz ovog članka primjenjuju se odredbe Zakona o općem upravnom postupku.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak 89.
Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih akata koje donose u samoupravnom djelokrugu Općinsko vijeće i načelnik obavljaju nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Članak 90.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća i Načelnika Općine obavljaju nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Članak 91.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Nedelišće i postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 92.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu dan nakon objave.
Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIII. JAVNOST RADA
Članak 93.
Rad Općinskog vijeća, Načelnika i upravnih tijela Općine je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 94.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u Službenom glasniku Međimurske županije i na web stranicama općine Nedelišće.
Javnost rada načelnika osigurava se:
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u Službenom glasniku Međimurske županije i na web stranicama Općine Nedelišće.
Javnost rada upravnih tijela Općine osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
XIV. SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 95.
Način djelovanja načelnika i zamjenika načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 96.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Načelnik i Odbor za Statut, Poslovnik i propise Općine Nedelišće.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Članak 97.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta Općine Nedelišće i zakona, uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Statuta.
Članak 98.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Međimurske županije.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Općine Nedelišće (Službeni glasnik Međimurske županije broj 2/06).